Hur skapar man ett e-postfilter

I denna guide förklarar vi hur man skapar och aktiverar ett e-postfilter.

Till en början behöver man vara inloggad på sin cPanel, guide för det hittas < HÄR > ifall du inte vet hur du gör.

Då man loggat in på sitt cPanel konto så scrollar man ner till fältet E-POST




Här visar bild (nedan) vilken ikon man ska klicka på för att komma till inställningar för e-postfiltrering.






Sedan klickar man på "HANTERA FILTER" på det e-postkonto man vill skapa filter för.






Sedan klickar man på "SKAPA ETT NYTT FILTER"





Här skriver man in vilket namn filtret ska ha, samt vilka regler den ska hantera och om den behöver ta bort meddelandet eller flytta det till annan mapp.




Sedan klickar man på "SKAPA" och din nya regel är skapad och i bruk.







Här nedan kan du klicka för att skapa en generell regel för en hel domän.
Då man klicka här kommer guiden o se exakt likadan ut som bilder ovan efter "SKAPA FILTER"

 

  • 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Problem med att ansluta till våra servrar i äldre versioner av MacOS och Outlook

Vi har nyligen tagit bort möjligheter för säker anslutning genom TLS 1.0 och TLS 1.1 till våra...

E-post dirigering

På denna guide visar vi hur man ställer in epost dirigering, om eposten ska hanteras av våran...

Hur man byter webmail-klient

För att byta webmail-klient så behöver man självklart vara inloggad på det epostkonto man vill...

Installation av Office 365 mail OUTLOOK

Lägg in ett Exchange / Office365 konto i Outlook Här följer en guide på hur du lägger till ett...

Hur många mail kan man skicka per timme?

Våra mailservrar har en gräns på 100 e-post utskick i timmen per domän. Skickar man fler än...