Hur skapar man ett e-postfilter

I denna guide förklarar vi hur man skapar och aktiverar ett e-postfilter.

Till en början behöver man vara inloggad på sin cPanel, guide för det hittas < HÄR > ifall du inte vet hur du gör.

Då man loggat in på sitt cPanel konto så scrollar man ner till fältet E-POST




Här visar bild (nedan) vilken ikon man ska klicka på för att komma till inställningar för e-postfiltrering.






Sedan klickar man på "HANTERA FILTER" på det e-postkonto man vill skapa filter för.






Sedan klickar man på "SKAPA ETT NYTT FILTER"





Här skriver man in vilket namn filtret ska ha, samt vilka regler den ska hantera och om den behöver ta bort meddelandet eller flytta det till annan mapp.




Sedan klickar man på "SKAPA" och din nya regel är skapad och i bruk.







Här nedan kan du klicka för att skapa en generell regel för en hel domän.
Då man klicka här kommer guiden o se exakt likadan ut som bilder ovan efter "SKAPA FILTER"

 

  • 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Installation av Office 365 mail OUTLOOK

Lägg in ett Exchange / Office365 konto i Outlook Här följer en guide på hur du lägger till ett...

Installation av epost på mobil

Manuell installation av e-postkonto på (Generella inställningar längst ner) Huawei...

Vad är det för skillnad på POP3 och IMAP

  IMAP och POP är två metoder för åtkomst till e-post. IMAP är den rekommenderade metoden när du...

SMTP Relays

Har du problem att skicka mejl genom din internet leverantör ?En del av dom svenska...

Webmail

Webmail är ett utmärkt sätt att läsa och skicka e-post om man är på resa eller inte har tillgång...