Hur skapar man ett e-postfilter

I denna guide förklarar vi hur man skapar och aktiverar ett e-postfilter.

Till en början behöver man vara inloggad på sin cPanel, guide för det hittas < HÄR > ifall du inte vet hur du gör.

Då man loggat in på sitt cPanel konto så scrollar man ner till fältet E-POST




Här visar bild (nedan) vilken ikon man ska klicka på för att komma till inställningar för e-postfiltrering.






Sedan klickar man på "HANTERA FILTER" på det e-postkonto man vill skapa filter för.






Sedan klickar man på "SKAPA ETT NYTT FILTER"





Här skriver man in vilket namn filtret ska ha, samt vilka regler den ska hantera och om den behöver ta bort meddelandet eller flytta det till annan mapp.




Sedan klickar man på "SKAPA" och din nya regel är skapad och i bruk.







Här nedan kan du klicka för att skapa en generell regel för en hel domän.
Då man klicka här kommer guiden o se exakt likadan ut som bilder ovan efter "SKAPA FILTER"

 

  • 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Vad är det för skillnad på POP3 och IMAP

  IMAP och POP är två metoder för åtkomst till e-post. IMAP är den rekommenderade metoden när du...

Spamfiltrering

Wopsa använder sig av RBL listor = Svartlistade servrar.Bland annat spamcop och spamhaus...

Hur många mail kan man skicka per timme?

Våra mailservrar har en gräns på 100 e-post utskick i timmen per domän. Skickar man fler än...

Skapa nytt mailkonto

Hur man skapar ett nytt mailkonto/e-postkonto.Logga in antingen på wopsa.se "Mina sidor" eller...

Problem att hämta e-post

Problem att hämta e-post!   1. Det gäller en ny e-postadress eller ett nytt mailprogram/dator...